کد خبر: 230054 ورود سازمان بازرسی به موضوع افزایش قیمت خودرو

سازمان بازرسی: بخشی از گرانی خودرو ناشی از تصمیمات برخی دستگاه‌ها است+ ویدیو

سازمان بازرسی کل کشور با دریافت گزارشاتی درباره گرانی خودروها وارد این موضوع شد و پس از آسیب‌شناسی، اعلام کرد که بخشی از این گرانی ناشی از افزایش هزینه‌های خدمات دولتی و بخشی نیز به دلیل تصمیمات برخی دستگاه‌ها بوده است.

سازمان بازرسی: بخشی از گرانی خودرو ناشی از تصمیمات برخی دستگاه‌ها است+ ویدیو

سازمان بازرسی کل کشور از ورود جدی به موضوع افزایش قیمت خودروها خبر داد. این اقدام پس از وصول گزارش‌های متعدد درباره گرانی خودروها به ریاست قوه قضاییه صورت گرفته است. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط این سازمان، عوامل متعددی در افزایش قیمت خودروها نقش داشته‌اند. به گفته مقامات مسئول، آسیب‌شناسی دقیق این موضوع نشان می‌دهد که بخشی از گرانی موجود، ناشی از افزایش نرخ خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های دولتی است. همچنین مشخص شده که بخش دیگری از این افزایش قیمت، به تصمیماتی بازمی‌گردد که توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی اتخاذ شده است. سازمان بازرسی برای بررسی و رفع این موانع، اقدام به برگزاری جلساتی با مسئولان ذی‌ربط کرده است.

برگزاری جلسات با وزارت صمت و بانک مرکزی

در راستای پیگیری این موضوع، جلساتی با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و همچنین بانک مرکزی تشکیل شده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جلسات، موافقت با اجازه ثبت سفارش برای خودروها عنوان شده است که می‌تواند در تنظیم بازار و کاهش فشار قیمتی مؤثر واقع شود.

تخلفات خودروسازان و واردکنندگان

از سوی دیگر، سازمان بازرسی تأکید کرده است که بخشی از گرانی‌های اخیر در بازار خودرو، به تخلفات خودروسازان داخلی یا شرکت‌های واردکننده مربوط می‌شود. برای حل این معضل، تأکید شده که فعالان این حوزه باید در سامانه مشخصی که برای این منظور تعیین شده است، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ارسال نظر