برنامههای اقتصادی در انتخابات
خبرمهم: یک ماه دیگر سرنوشت دولت بعدی مشخص میشود و چهارسال دیگر کشور طبق تفکرات او و همراهانش اداره خواهد شد. اما یکی از تفاوتهای بارز این انتخابات بادورههایگذشته، برجستهتر شدن نقش اقتصاد باتوجه به وضعیت نامطلوب معیشت مردم است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم ، یکی از مواردی که همواره بسیاری از اقتصاددانان گوشزد میکنند، عدم ارائه برنامه مشخص توسط کاندیداهای ریاستجمهوری است. غالبا در ایام تبلیغات ، نامزدها بیشتر مشغول تقابل با یکدیگرند تا آنکه به برنامههای خود بپردازند. بهعنوان مثال یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور، تورم مزمن و دو رقمی است. چرا نامزدهای انتخابات راهحل مشخصی در این خصوص ارائه نمیکنند؟ چرا هدفهای خود را درخصوص سیاستهای پولی و مالی بهوضوح مشخص نمیکنند تا بتوان در آینده از آنها مطالبه کرد. امروز در پرونده «باشگاه اقتصاددانان» از کارشناسان پرسیدهایم که چرا در ایام تبلیغات انتخاباتی ، شاهد ارائه برنامه توسط نامزدها نیستیم؟ آیا این امر ریشه در ساختارها و رویههای معمول در کشور دارد یا مشکل به نامزدهای شرکتکننده بازمیگردد؟ /دنیای اقتصلد