کد خبر: 229999 پایان دور نخست مذاکرات سوئیس

هیأت ایران به ریاست قالیباف پس از ۱۸ ساعت مذاکره سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد

هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه پس از حدود ۱۸ ساعت گفت‌وگو و رایزنی فشرده در سوئیس، محل برگزاری مذاکرات را ترک و راهی تهران شد. این هیأت در جریان مذاکرات در نشست‌های دوجانبه و چهارجانبه با حضور هیأت آمریکا و میانجی‌گران پاکستانی و قطری شرکت کرد.

هیأت ایران به ریاست قالیباف پس از ۱۸ ساعت مذاکره سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد

هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه پس از حدود ۱۸ ساعت مذاکره و رایزنی فشرده، ساختمان محل برگزاری مذاکرات در سوئیس را ترک کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، هیأت ایرانی در جریان این مذاکرات در نشست‌های دوجانبه و چهارجانبه با حضور هیأت آمریکا و میانجی‌گران پاکستانی و قطری شرکت داشت.

طرح مواضع ایران درباره اجرای یادداشت تفاهم

هیأت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات مواضع خود را درباره روند اجرای یادداشت تفاهم و شرایط ورود به مذاکرات توافق نهایی مطرح کرد.

این گفت‌وگوها در قالب رایزنی‌های فشرده میان طرف‌های حاضر در مذاکرات انجام شد.

توافق بر سر نقشه‌راه ۶۰ روزه

قطر و پاکستان پس از پایان مذاکرات با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که طرف‌ها بر سر نقشه‌راه ۶۰ روزه، تشکیل کمیته عالی و آغاز فعالیت کارگروه‌های فنی به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این بیانیه، گفت‌وگوهای فنی تا پایان هفته در بورگن‌اشتوک ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر