ماجرای کشته شدن یک دختر با گلوله اسلحه شکاری در پارکی در تهران / ضارب حین فرار از کشور دستگیر شد
شانزدهم خردادماه امسال، جلسه محاکمه متهمان یک پرونده جنایی برگزار شد؛ پروندهای که در آن درگیری چند پسر جوان در پارکی در تهران باعث شد دختری که هیچ نقشی در نزاع نداشت بر اثر شلیک گلوله اسلحه شکاری جان خود را از دست بدهد.
به گزارش اعتماد، فروردینماه سال گذشته پلیس از مرگ این دختر جوان در بیمارستان شهدای تجریش مطلع شد. بررسیها نشان داد دو گروه از پسران در پارک درگیر شده بودند و این دختر تنها در محل حضور داشت. ضارب پس از اطلاع از مرگ او به سمت مرزهای کشور فرار کرد اما مأموران او را شناسایی و دستگیر کردند.
متهم در دادگاه ادعا کرد اسلحه متعلق به او نبوده و فرد دیگری شلیک کرده است. با این حال، مدارک پلیس او را متهم اصلی معرفی کرد و فرد دیگری نیز به اتهام حمل سلاح غیرمجاز بازداشت شد. مادر دختر جانباخته در دادگاه درخواست قصاص کرد. قضات شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برای صدور رأی وارد شور شدند.
پرونده دوم؛ قتل جوانی در ورامین و تیراندازی انتقامی
پانزدهم خردادماه امسال، سه نفر به اتهام قتل در ورامین محاکمه شدند. سال گذشته درگیریای به خاطر رقابت عشقی میان دو جوان رخ داد و یکی از آنها جان باخت. عامل قتل بازداشت شد و گفت قصد کشتن مقتول را نداشته و در دفاع از خود ضربه زده است.
مدتی بعد، پلیس گزارش دیگری دریافت کرد: تیراندازی بین دو خودرو در حال حرکت که منجر به مرگ دو نفر شده بود. تحقیقات نشان داد عاملان تیراندازی از پلاک جعلی استفاده کردهاند. متهمان پس از بازداشت اعتراف کردند که برادر مقتول به آنها دستور تیراندازی داده و برای انتقام، هزینه این اقدام را پرداخت کرده است. رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.
پرونده سوم؛ قتل خانوادگی و محاکمه پدر
دوازدهم خردادماه امسال، مردی به اتهام قتل پسرش در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. مهرماه سال گذشته جسد پسری با ضربات چکش و چاقو پیدا شد و پدرش اعتراف کرد که او را کشته است.
متهم گفت پسرش اعتیاد داشت، خانواده را آزار میداد و شب حادثه پس از درگیری و درخواست پول، به او حمله کرده است. با توجه به اینکه پدر در قتل فرزند قصاص نمیشود، دادستان خواستار مجازات متهم از جنبه عمومی جرم شد. قضات شعبه ۱۳ برای صدور رأی وارد شور شدند.