آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن برای تثبیت آتشبس
دور پنجم مذاکرات میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن، پایتخت آمریکا، آغاز شد. همزمان، جوزف عون، رئیسجمهوری لبنان، در تماس با جیدی ونس و مارکو روبیو، بر تشکیل کارگروه مشترک آمریکایی-لبنانی-ایرانی برای کنترل منازعه و تثبیت آتشبس تأکید کرد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی امروز با حملاتی به مناطق مسکونی در جنوب لبنان، آتشبس را نقض کرده است.
رسانهها از آغاز دور پنجم مذاکرات میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن، پایتخت آمریکا، خبر دادند. این گفتوگوها میان نمایندگان دو طرف در حال برگزاری است. همزمان با این تحول، رژیم صهیونیستی صبح امروز در اقدامی که نقض صریح آتشبس بشمار میرود، حملاتی را علیه مناطق مسکونی در جنوب لبنان انجام داد. این حملات منجر به شهادت و زخمیشدن شمار از شهروندان لبنانی شد.
تشکیل کارگروه مشترک آمریکا، لبنان و ایران
در تحولی دیگر مرتبط با این موضوع، ریاستجمهوری لبنان اعلام کرد که جوزف عون، رئیسجمهوری این کشور، در تماس تلفنی با جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، و مارکو روبیو، وزیر خارجه این کشور، درباره وضعیت لبنان و تحولات پس از نشستهای سوئیس گفتوگو کرده است. بر اساس این اعلام، ونس و روبیو بر پیگیری تشکیل کارگروه مشترک آمریکایی–لبنانی–ایرانی برای کنترل منازعه و تثبیت آتشبس تأکید کردند.