نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان: توافق با اسرائیل، تسلیم در برابر دیکتههای آمریکاست
نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، علی الخطیب، امروز توافق بین دولت لبنان و رژیم صهیونیستی را «تسلیم در برابر خواستههای اسرائیل» عنوان کرد. الخطیب با اشاره به اینکه مقامات لبنان در برابر دیکتههای آمریکا تسلیم شدهاند، تاکید کرد که دولت آمریکا جز به فکر منافع اسرائیل نیست.
علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، امروز در اظهاراتی توافق صورتگرفته بین دولت لبنان و رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «تسلیم در برابر خواستههای اسرائیل» توصیف کرد. وی با اشاره به اینکه مقامات لبنان در برابر دیکتههای آمریکا تسلیم شدهاند، گفت: «دولت آمریکا چیزی جز منافع اسرائیل را نمیبیند. از شادی بنیامین نتانیاهو از این توافق و توصیف آن به عنوان دستاوردی بزرگ برای رژیم صهیونیستی، هیچ دلیلی روشنتر برای این ادعا وجود ندارد.» الخطیب در ادامه با بیان اینکه مسئولان لبنان به ساکنان جنوب این کشور، وعده «توخالی» میدهند، تصریح کرد: «ظاهرا این مسئولان،پیش از این، شاهد پیمانشکنیهای اسرائیل و زیر پا گذاشتن تعهدات و توافقات توسط آن نبودهاند.»
انتقاد از گره زدن عقبنشینی اسرائیل به خلع سلاح حزبالله
این مقام لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود به ادعای صهیونیستها برای خلع سلاح حزبالله واکنش نشان داد و گفت: «گره زدن عقبنشینی کامل اسرائیل از اراضی لبنان به خلع سلاح مقاومت، مشکل را پیچیدهتر میکند و راه به جایی نمیبرد؛ زیرا با وجود اشغالگری [اسرائیل]، حذف حزبالله یک مسئله غیرمنطقی است.