به بهانه ماجرای دروغین «پیرمردی که توانایی خرید پنیر نداشت»/ نیازمندان به حمایت چگونه شناسایی میشوند؟
خبرمهم: واقعیت ماجرای پیرمردی که ادعا میکرد در این شرایط نمیتواند پنیر هم بخرد، لزوم یک بانک اطلاعاتی دقیق از نیازمندان واقعی را به مسؤولان کشور گوشزد میکند.

به گزارش بخش
حتی عدهای با انتشار کارت ملی و شماره حساب این پیرمرد از مردم خواستند که به این پیرمرد کمک مالی کنند و ظاهرا مبالغ قابل توجهی نیز جمع آوری شد.
حتی گفته شده معاونت اجتماعی ناجا هم به کمک این فرد مبادرت کرده است.
معاون اول رئیس جمهور نیز امروز به این اتفاق واکنش نشان داد.
این فرد اهل رودسر دارای خانوادهای ۵ نفره است که در تهران زندگی میکند.
وی صاحب یک باب مغازه در شهر خود است و سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون گردش حساب وی بود و متوسط ماهانه سه و نیم میلیون از کارت اعتباری خود هزینه کرده است.
مواردی از این جنس در جامعه وجود دارد اما افراد بی شماری هم هستند که در عین نیاز، شناسایی نشده اند و حتما باید این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی دولتی مانند کمیته امداد و یا موسسات خیریه مردمی مجوزدار قرار بگیرند تا مردمی که توانایی شناسایی نیازمندان واقعی از غیرواقعی را ندارند، بتوانند به نیازمندان واقعی کمک کنند.
همچنین طراحی و اعلام معیارهای مشخص و شیوههای شناسایی افراد بیبضاعت یا افرادی که شرایط فعلی مانع از درآمد آنها شده علاوه بر اینکه کمکرسانی را دقیقتر و عادلانهتر میکند، میتواند آرامش فکری را برای جامعه به همراه داشته باشد و مانع از موردی یا سلیقهای شدن حمایتها شود. در عین حال دولت میتواند علاوه بر کنترل درآمدها بستری را فراهم کند تا افراد جامعه، نیازمندان و اقشار کمبرخورداری را که در اطرافشان میشناسند، معرفی کنند.
شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا فرصتی ایجاد کرده که میتوان طراحی و ایجاد بانکهای اطلاعاتی و زیرساختهای لازم برای تصمیم گیری های دقیقتر را تسریع بخشید./فارس